Annons:
Etikett02-bildförfrågan
Läst 5120 ggr
Skorpion76
2015-10-18 10:22

Tjej-silhuett

Var kan jag hitta en bild på en tjej-silhuett? Jag tänkte ha den som Avatar.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Aleya
2015-10-18 10:42
#1

Hitta är ju lätt, men eftersom den inte skulle vara din så är det ju lite knepigt att du ska följa med gott exempel(som värd för flera sajter) och har en bild som inte iFokus skulle tillåta om den som gjort bilden kom och sa att du har använd den utan tillåtelse, ge mig pengar eller du blir stämd.

Så håll dig till dina egna bilder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

vallhund
2015-10-18 10:56
#2

Om du söker på "upphovsrätt" här på "iFokus" så finner du flera artiklar o trådar där du kan lära dig vad som gäller att använda bilder.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Skorpion76
2015-10-18 11:15
#3

Jag försökte faktiskt rita en egen bild, men den blev inte bra.  Jag har bara paint och det är inget bra program att rita snygga bilder i. Jag tänker mig en tjej-silhuett i profil.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Skorpion76
2015-10-26 16:46
#4

Finns det någon som har ett bättre ritprogram som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Skorpion76
2015-11-28 13:59
#5

Jag hat letat en del på Wikimedia commons och hittat några bilder där, men finns det fler gratissidor som jag kan leta på?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Aleya
2015-11-28 15:01
#6

#5 du verkar inte ha förstått detta med gratis och royaltyfria bilder.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Cindy-
2015-12-04 18:09
#7

Scorpion 76 Om det inte finns något här, så kan du alltid kika på den här sidan. Pixabay, där är det helt fritt att använda bilderna. Men jag tror att du måste registrera dig.  Jag kollade, dom har inte så många men några i allafall. Siluetter

Annars ber du någon ta en bild av dig. Det är lätt att göra den till en siluettbild om du tänker på att ta fotot från sidan av ditt ansikte. Det ända du behöver göra sen är att göra den helt svart. 

Eller så kanske du hittar en bild på Pixabay som du kan göra helt svart och använda.

Till Aleya vill jag bara säga: Håll en trevligare ton här inne så blir det trevligare för alla.

Skorpion76
2015-12-05 12:54
#8

#7 Håller med dig om Aleyas inlägg och det gäller på flera andra sajter också!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
2015-12-05 15:02
#9

#8 Det borde du ta i PM istället.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Cindy-
2015-12-07 08:48
#10

#9 Jasså! Varför borde jag det?

Maria
2015-12-07 08:58
#11

#10 Jag skrev till Skorpion76.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2015-12-08 06:59
#12

#8 Det är inte OK att hänga ut användare som du gör.

#7 Vad jag kan se är du varken värd eller Medarbetare härinne.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Cindy-
2015-12-09 13:44
#13

#12  Men snälla du, förklara för mig vad det har med saken att göra! Jag är medlem precis som du är.

Om jag tycker att någon har en otrevlig ton så har jag all rätt att få uttrycka det.  Precis som du och alla andra har, vilket ni också gör.

Annons:
Skorpion76
2015-12-09 15:24
#14

Jag har även bett dig som har ett bättre program än Paint att rita en silhuettbild. I Paint blir den så kantig.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Aleya
2015-12-09 21:03
#15

#7 Jag anser inte att jag har varit otrevlig för att jag skriver dels vad som är lagligt och olagligt gällande andras bilder, och att ts bör lära sig vad som är skillnaden mellan gratis och royaltyfria. Vilket det har förr varit problem för TS innan.

Men alla har vi olika uppfattningar.

Sen till ts, om du orkar så testa gimp, ett program som är som photoshop, men kostar inget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Skorpion76
2015-12-10 06:22
#16

#15 Det är ett program som jag inte har och eftersom jag känner mig osäker på det käner jag att det är bättre att ta hjälp av någon som är duktigare än jag.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
2015-12-10 16:28
#17

Skorpion76 du hade ju en silhuettbild förut och det var inga fel på den. 

Annars gör som cindy föreslog ta en bild på dig sett från sidan och fyll i med svart. Om det är litet kantigt är nog inget som nån kommer reagera på eller ens se, det är ju bara du som vet hur den ska se ut.  Och det är nåt du kan göra i paint.

.

Skorpion76
2016-03-11 09:42
#18

#17 Fel var det väl inte som så, men bilderna i Paint blir väldigt kantiga. En bild i Gimp skulle säkert f mycket mjukare kanter och inte se så hård ut.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Bilder i gimp kan också bli kantiga. Beror nog på hur duktig man är. Sen på en liten bild syns inte kantigheterna så mycket om ens nåt, det är mest bara en själv som vet hur bilden ska se ut.

Men här kommer några bilder. Alla kommer från pixabay och har CC0 licens så de är ok att använda. Jag har beskurit och/eller ändrat lite på några av originalen. Så vill du använda dessa så är det ok. Vill du ha nån annan så får du leta själv och ändra.

Och även säga om nån annan vill använda bilderna så är det ok, det är inte mina bilder fast jag gjort om några så kommer de från pixabay.

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Länk till originalbilden.

.

Annons:
annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Länk till originalbilden.

.

annia1
2016-03-17 03:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Länk till originalbilden.

.

Skorpion76
2016-03-17 07:00
#27

Bilderna som jag använder till exempel den som jag har nu kommer också där ifrån!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
annia1
2016-03-17 14:05
#28

Det är ju bra om den kommer från pixabay, men jag hittar den inte där. Och hur jag än söker så finns inte pixabay med bland träffarna utan den finns på andra sidor bla pinterest.

Så har du kvar länken till där du hittade bilden. Eller tror du att du kan hitta den om du söker igen. För med din historik med bilder så är det nog bra om du kan visa vart den kommer ifrån.

.

Skorpion76
2016-03-17 17:36
#29

Den kommer hör ifrån och jag har skrivit dit och frågat om jag kan använda bildemn, men inte fått något svar. 
www.freepik.com/free-icon/female-head-silhouette_729152.htm


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
2016-03-17 20:10
#30

Vet inte vilket jag ska börja med.

Använd inte bilden innan du fått svar.

Sen den länk du har, jag får inte upp den bild som du har som Avatar nu utan en helt annan bild. Den du har som Avatar hittar jag inte på deras sida hur mycket jag letar eller söker där.

Sen när det gäller användande av bilder från freepik. Till höger om bilden står det download with attribution och läser man vad som ska anges så är det både sida och vem som gjort det och som jag förstår ska det vara klickbar länk. Och som jag förstår så får bilden inte vara fristående, alltså inte användas som Avatar eller som bilderna jag lagt upp om man inte fått tillstånd från den som är upphov till bilden.

När det gäller själva sidan freepik om man läser om vad freepik är så är det mer som google, en söksida där man kan söka på bilder. Så man kan få upp bilder från många olika sidor så man måste gå in på download länken och läsa på varje enskild bild för att se vad som gäller och se om man ser vart den kommer ifrån. Så det är inte ens säkert att freepik kan ge dig tillstånd. 

Sidan som din länk verkar höra till heter flaticon, visserligen verkar den ha nån koppling till freepik. Men ändå är det troligen flaticon du ska skriva till.

.

kattöga
2016-03-19 15:18
#31

Edit! Jag hade fel om dessa bilder! Dom kan inte användas utan att man länkar eller anger upphovsmannens namn o d. Jag hade fel!

Dessa bilder bör vara tillåtna att använda om jag förstått villkoren rätt

PomPoms Färgglada silhouetter  Silhuetter män o kvinnor

Jag har laddat hem dom för att kolla vad som finns i zipfilerna, och det finns inga extra dokument med särskilda regler i, och så som dom presenteras på sidorna verkar det vara fritt fram. Har jag missat nåt så hoppas jag att nån rättar mej!

Dom är eps- respektive ai-filer. Men om du vill använda nån av dom så kan nån (jag eller nån annan) säkert hjälpa dej att göra om dom till jpg- eller png-filer.

En sida innehåller flera silhouetter av cheerleaders/pompoms, som du ju också verkar tycka mycket om…. 

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annia1
2016-03-19 15:27
#32

Jag är tveksam till att man får använda dom bilderna. I licensen på dom bilderna står att man inte får redistribute bilderna. Klicka på upphovsmannen vid varje bild så kommer enskild licens upp.

Och på den sidan så måste man läsa licensen för varje enskild bild för de kan vara olika.

.

kattöga
2016-03-19 15:33
#33

#32 Helt rätt! Jag förstod aldrig att klicka på upphovsmännens nick…. Right you are!
Bilderna i #31 är inte tillåtna att användas utan att man nämner upphovsman, länkar osv….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Skorpion76
2016-03-19 15:35
#34

Här fanns det en del kvinnliga silhjuetter som var snygga! http://www.vecteezy.com/vector-art/92885-woman-and-man-and-silhouette-vectors


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
annia1
2016-03-19 15:38
#35

Kattöga läs en gång till, man ska ha fått tillstånd från upphovsmannen. Du kan ju redigera tidigare inlägg.

Skorpion76 det är samma med den. Att man inte får använda den utan tillstånd.

.

Skorpion76
2016-03-19 15:49
#36

#35 Jag har tidigare bett om hjälp med att få en bild som jag kan använda. Dessutom tror jag inte på någonting om vad ni säger förrän jag verkligen får ett e-mail där det står att min bild är ogiltig eller att jag inte får använda den.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

kattöga
2016-03-19 15:50
#37

#35 Har ju redigerat #31 och ger dej helt rätt i #32 (se #33) :)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Maria
2016-03-19 15:55
#38

#36 Skojar du???

Väntar du på att bli anmäld innan du kommer att ändra dina bilder?

Du har ju fått mängder  med tips.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

annia1
2016-03-19 16:00
#39

Skorpion76 vad räknar du som hjälp egentligen. 

Jag har lagt tid på att leta reda på bilder. Jag har gjort om några så att de blev siluetter. Och jag har lagt in 8 st i denna tråd. Om inte det är hjälp så vete katten vad som räknas som hjälp.

I inlägg 19 är ordet pixabay länkat. Om du klickar på den så kommer du till söksida där det finns siluetter. Där kan själv välja en bild och göra om, det enda som krävs på flera av dom är att man beskär dom och det kan du själv göra. Enda är att översta/första raden med bilder är från shutterstock och dom ska man betala för, men det finns massvis med bilder i den länken. Så det är bara att leta.

Att göra som du strunta i vad lagen säger då är det ok om nån kommer hem till dig och tar bilder du har hemma då. För det är samma sak.

.

annia1
2016-03-19 16:01
#40

Kattöga såg inte att du redigerat när jag skrev mitt.

.

Skorpion76
2016-03-19 16:09
#41

#38 Nej, jag skämtar tyvärr inte. jag väntar inte på att bli anmäld, men jag väntar på en varning via e-post om bilderna som jag har laddat hem eventuellt skulle vara förbjudna att använda. Det låter mer seriöst än vad som sägs på sådana här kommersiella sajter. Dessutom är det farligt att lägga upp egna foton på sajter som Facebook, Myspace och den här exempelvis eftersom i samband med att man gör det förbehåller sig sajten rätten att använda dina bilder i kommersiella syften.  En kille som hade lagt ut  bilder på sig själv på den amerikanska sajten Myspace upptäckte det och försökte stämma sajten, men det lutade med att det var han själv som förlorade på det.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Maria
2016-03-19 16:18
#42

#41 Du kommer med all säkerhet inte att bli varnad innan en anmälan. Tror du verkligen att det fungerar så?

Så du bedömer alla som har svarat dig här i tråden som oseriösa. Du har fått massor med hjälp att hitta bilder, du har fått en fin header så vad är problemet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
2016-03-19 16:33
#43

#42 Faktum är att jag har försökt att kontakta de sajter där jag har hittat bilderna och frågat om det är okej att jag använder dem, men ingen har svarat.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Maria
2016-03-19 16:34
#44

#43 Det innebär ju absolut inte att du får använda bilderna. Man måste ju vänta tills man får svar. Får du inget svar så får du heller inte använda bilderna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Skorpion76
2016-03-19 19:30
#45

** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
2016-03-19 19:41
#46

På canstockphoto ska du betala för bilderna. 

Och det syns klart och tydligt till höger om bilden du har i första länken.

.

annia1
2016-03-19 19:43
#47

Och när jag läser licensen så när du köpt en bild så får du inte dela originalbilden med någon. Alltså du får inte använda den som Avatar.

.

Cindy-
2016-03-20 11:22
#48

#47 Men så är det inte. Vad som menas är att man får inte köpa en bild och sedan dela ut den till andra. Men visst får man använda den för eget bruk som tex en Avatar.

Annons:
Skorpion76
2016-03-20 11:29
#49

#48 Precis och min tanke är att använda den som Avatar! Skulle du även kunna kolla upp hur det ligger till med andra bilder som jag har hittat och använt som avatarer?


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cindy-
2016-03-20 11:33
#50

Men Skorpion76, varför så envis?

annia1 har lagt upp massor med siluetter åt dig som du kan använda. Och en länk till Pixabay där du fritt kan använda deras bilder utan att ens behöva länka tillbaka.

Så varför krångla? Du har hittat siluetter på en sida där man köper bilder!………..är din tanke verkligen att du ska betala för bilden när du kan använda tex Pixabays gratisbilder? Jag tror inte det…

Och kom ihåg att om bilden kräver tillåtelse av ägaren, och du skriver men inte får något svar. Så innebär det att du inte kan använda bilden. Varför? Jo, enkelt, du har inte fått någon tillåtelse.

Jag har skrivit till dig tidigare att du kan använda Pixabays bilder. De är fria att använda, och då behöver du inte hamna i situationer du inte vill vara i.

annia1
2016-03-20 14:40
#51

Cindy för mig har ordet dela på det hela samma betydelse som fristående att man inte får lägga upp en bild som den ser ut så att andra kan ta den.

Och i licensen står det bla. You can not. Sell or share the purchased file or make it easily available for someone else to copy.

För mig betyder ovanstående att det inte är ok att använda som Avatar då vem som helst kan kopiera bilden, även om en avtar är liten.

.

Skorpion76
2016-03-20 15:35
#52

#50 Jag har precis börjat leta och jag har hittat en del schyssta bilder. Jag har till och med hittat en längdskidåkare.  Det är visserligen inte Gunde Svan, men jag kan alltid låtsas att det är han.  Det tar ett tag innan man lär sig hur man ska leta!  På Pixabay hittar man mycket foton, men jag är mest ute efter clipart bilder och framför allt tjej-silhuetter. De jag har fått är bra, men jag skulle önska att det fanns ett större utbud och flera bilder att leta bland. Säg gärna till mig om någon skulle hitta en sida med gratis clipart bilder!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

AndersT
2016-03-20 17:08
#53

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

annia1
2016-03-20 17:38
#54

AndersT som jag förstår när jag läser på sidan så ska man ge erkännande till den som är upphovsman.  Nu har jag inte läst hela, men det brukar man kunna göra via att ha länk eller skriva ut det.

.

annia1
2016-03-20 18:00
#55

Läst lite mer och som jag förstår så ska man vara registrerad medlem på sidan för att kunna få gratis. Och som jag förstår så måste man läsa den licens som finns vid varje icon för att veta exakt vilken licens som  gäller.

.

Annons:
AndersT
2016-03-20 18:10
#56

#54 Det stämmer, erkännande ska ges. Sedan kan man köpa loss dem också. Hur som haver - det är ändå en guldgruva för den som letar ikoner.

Anders
Sajtvärd på bildredigering och bildbank
digitaldarkroom

Skorpion76
2016-03-21 07:24
#57

Kan jag använda den här bilden?https://se.pinterest.com/pin/395261304769919502/


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

annia1
2016-03-21 15:02
#58

Nej, Bilder på pinterest får användas på pinterest.

Hittar man en bild på pinterest som man vill ha så får man leta reda på vart originalbilden finns och se om den är ok att använda. 

Tittar jag på den länk du lagt in så finns bla den bild med som du hade som Avatar förut. Och den kommer från milliande och bilder därifrån får man inte använda. 

Hur det är med dom andra bilderna där på pinterest vet jag inte för jag är inte med på pinterest så jag kommer inte åt bilderna så jag kan kolla upp dom.

.

Skorpion76
2016-03-21 17:05
#59

Okej, bra att veta! Tack så mycket!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Cindy-
2016-03-29 16:01
#60

#51 Ja för dig kanske ordet "dela" betyder så men så är det inte. Vad har vi då för användning av bildbanker? 

Däremot brukar de flesta bildbanker inte vilja att man laddar upp bilden på nätet i större format än max 800 pix på den längsta sidan.

annia1
2016-03-29 18:48
#61

Jag vet inte när det gäller alla bildbanker, men jag läste licensen på canstockphoto och där står att man inte göra den lätt att kopiera, det står även att den inte får vara fristående. Finns en rad i licensen om att om man ska använda den på nätet så ska den göras om med minst 1/3 dock vet jag inte riktigt i vilket sammanhang dom avser och inte heller hur den ska ska göras om för att vara accepterad, om det räcker med förminskning, men den regeln om omdaningen verkade inte aktuell då bilden skulle visas som den såg ut.

Sen skrev jag till canstockphoto och frågade om jag köpte bild från dom och svaret jag fick var. Basically you can use images as Avatar unless it is a photo and a reconizable person is present. 

Jag skrev tillbaka (med tanke på det som står i licensen) med följdfrågor om det var tack vare storleken på bilden som gjorde det ok att använda som Avatar att den var så liten och jag frågade då även specifikt när det gäller siluetter. Tyvärr har jag inte fått nåt svar på det.

Siluetter kan göras på olika sätt. Ritas på frihand, rita porträtt av nån eller det kan vara foto taget som svartlagts eller att det tagits i sånt ljus att det redan från början är en siluett. Jag kan oftast inte avgöra när jag tittar på en siluett hur den är gjord. Så när det gäller siluetter på människor/ansikten så är ju frågan hur canstockphoto ser på dom. Om de kan anses som personer som kan kännas igen så får de som jag förstår det  inte användas.

.

annia1
2016-03-30 00:49
#62

Ser att jag missat skriva några ord i mitt förra så kanske bör göra ett förtydligande. När jag skrev till canstockphoto så frågade jag om jag köpte en bild från dom om jag kunde använda den som Avatar. Det är det dom svarat på.

.

Annons:
Skorpion76
2016-04-03 17:33
#63

Jag har blivit lovad hjälp från en användare, men han eller hon har inte svarat och därför undrar jag om det finns någon mer som kan tänka sig att hjälpa mig med en bild från Photoshop, Gimp eller liknande.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: